Համաստեղի ստեղծագործական հետքերով…

  Խ. Աբովեանի ան. հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի «Սփիւռք» Գիտաուսումնական Կենտրոնում ուսանողական առօրեան յագեցած է. բանասիրական բաժանմունքի 4-րդ լսարանի ուսանողները ոչ միայն սփիւռքահայ գրականութեան պատմութիւն են ուսումնասիրում, այլեւ յաճախակի հանդիպումներ ունենում Սփիւռքի գրամշակութային դաշտում ստեղծագործող գրողների ու մտաւորականների հետ:
  Մարտի 3-ին դարձեալ ուսանողական սովորական օրը տօնի էր վերածուել, իսկ հերոսը սփիւռքահայ գրականութեան մէջ Կարօտի շարժման առաջնորդՀամաստեղն էր. ամփոփւում էին գրողի «Աստղկան սայլը» եւ «Աղջի Եղսիկ» պատմուածքների հիման վրայ յայտարարուած ստեղծագործական փոխադրութեան մրցոյթի արդիւնքները: Հետաքրքրական է նիւթի ճանաչողական կողմը. ուսանողն այստեղ հնարաւորութիւն ունի անհատական մտածողութիւն ցուցաբերել, նորովի մեկնաբանել, անգամ «վիճարկել» հեղինակի գեղարուեստական մօտեցումները:
Երեւոյթն անսովոր է նաեւ այն պատճառով, որ մրցութեան են դուրս գալիս արեւմտահայ հեղինակն ու արեւելահայ ուսանողը: Իսկ այստեղ ակնյայտ են դառնում լեզուամտածողութիւնների տարբերութիւնները: Ստեղծագործական այս իւրօրինակ ինքնաբացայայտման ճանապարհին ուսանողը հանդէս է գալիս գրողի հետ ոչ միայն ընթերցող-հեղինակ յարաբերութեան մէջ, այլ անցնում վերլուծութիւնից «անդին», այն է՝ ստեղծագործական-երեւակայական ոլորտներ, ուր սկսւում է ստեղծագործող մրցակցութիւնը:
  Ոչ այնքան դիւրին ու միաժամանակ համարձակութիւն պահանջող մրցոյթին ներկայացուած էին 16 աշխատանքներ, որոնցից լաւագոյն երկուսը արժանացան դրամական մրցանակների: Մնացած մասնակիցներն ստացան արժեքաւոր գրքեր. Զարեհ Խրախունի. «Տօնազանգ», Պետրոս Հաճեան. «Ճանապարհ դէպի Կարկեմիշ», Ռոպէր Հատտէճեան. «Պտոյտ մը հայ բանաստեղծութեան պարտէզին մէջ», օրինակներ «Յուշատետր»երից:
  Առաջին մրցանակակիր Լիլիթ Մովսէսեանի «Աղջի Եղսիկ» պատմուածքի քննութեան մէջ սփիւռքահայ գրականութեան դասախօս, Պրօֆ. Սուրէն Դանիէլեանը գտաւ կնոջական ներաշխարհին բացուելու յաջողուած փորձ եւ արձանագրեց. կնոջական հոգու թրթիռները նոյնն են նրա կեանքի բոլոր փուլերում:
Երկրորդ մրցանակին արժանացած Քաղցրիկ Խաչատրեանն ընտրել էր «Աստղկան սայլը» պատմուածքը: Նրան ստեղծագործական տարերքը մղել էր գրողի եւ ժամանակի, ժամանակի եւ արուեստագէտի յաւերժութեան որոնումներին:
  Մրցանակները Պրն. Դանիէլեանը յանձնեց վերջից՝ կիսելով իւրաքանչիւր ուսանողի՝ գնահատուած լինելու ուրախութիւնը եւ միաժամանակ աւելացնելով սպասման յուզմունքը: Ցերեկոյթն այնքան էր ոգեւորիչ, որ մասնակիցներից Աննա Ստեփանեանը, օրինակ, օրը համարեց իր կեանքի ամենայիշարժաններից մէկը:
Ուսանողները շնորհակալութեան ու երախտիքի խօսքեր ուղղեցին դասախօսին՝ միջոցառման կազմակերպման եւ անցկացման, իսկ պէյրութահայ արձակագիր Արամ Սեփեթճեանին՝ դրամական մրցանակները հովանաւորելու եւ սփիւռքահայ գրականութեան իւրացման ճանապարհին իրենց տեսադաշտում պահելու համար: