Միջդպրոցական տարեվերջեան մրցոյթ

Մէյ մէկ պըտուղ` քու բոլոր բառերդ ինծի կ'երեւան,

Որոնց մէջէն կը քալեմ ու կը քաղե՜մ զանոնք ես...

Վահան Թէքէեան

 

  «Սփիւռք» Գիտաուսումնական Կենտրոնի (տնօրէն` Պրօֆ. Սուրէն Դանիէլեան) եւ Փարիզի «Մաշտոց» Հայ Լեզուի Պաշտպանութեան Միութեան (նախագահ` Պրօֆ. Հիլդա Գալֆայեան-Փանոսեան) համատեղ կրթական ծրագրի շրջանակում 2009-2010 ուսումնական տարում մայրաքաղաքի եւ ՀՀ մարզերի աշակերտութեան համար իրականացուեց արեւմտահայ լեզուի եւ գրականութեան մեկամեայ փորձնական ծրագրի հերթական դասընթացը: Դասընթացն աշակերտների առաջին լուրջ ծանօթութիւնն էր արեւմտահայ գրամշակութային ժառանգութեանը: Աւանդոյթի համաձայն` դասընթացի աւարտը նշանաւորուեց միջդպրոցական մրցոյթով: Աշակերտները, որ սիրով խորացել էին արեւմտահայ լեզուի եւ գրականութեան մրգաստանում, այս տարուայ Մայիսի 30-ին ներկայացրին մէկ ուսումնա­կան տարեշրջանի ձեռքբերումները:

  «Սփիւռք» Գիտաուսումնական Կենտրոնում տիրում էր անսովոր աշխուժութիւն. Սիւնիքի մարզի երեք դպրոցների, Գիւմրիի «Պրոգրես» համալսարանի յենակէտային վարժարանի եւ Երեւանի Սիամանթոյի անուան դպրոցի աշակերտների միջեւ ծաւալուել էր բուռն պայքար: Ուսուցչուհու հիւանդութեան պատճառով Երեւանի թիւ 94 դպրոցի աշակերտները, ցաւօք, չմասնակցեցին մրցոյթին:

  Յանձնախմբի կազմում ընդգրկուած էին «Սփիւռք» Գիտաուսումնական Կենտրոնի տնօրէն, դասընթացի համակարգող Պրօֆ. Սուրէն Դանիէլեանը, դասընթացի տեսուչներ Յովհաննէս Եղոյեանը, Քնար Աբրահամեանը, Մարօ Խաչատրեանը: Ներկայ էին ուսուցիչներ, երկու օր առաջ «Անանիա Շիրակացի» շքանշանով պարգեւատրուած փարիզաբնակ մեր հայրենակից, ՀՀ ԳԱԱ պատուաւոր ակադեմիկոս Ժագ Փանոսեանը: Կենտրոնի աշխատակիցները, ուսուցիչները եւ աշակերտները կառավարական բարձր պարգեւի արժանանալու առթիւ ջերմօրէն շնորհաւորեցին գիտնականին:

  Հինգ դպրոցների թիմերի յամառ պայքարում առաջին մրցանակի եւ դրամական բարձր պարգեւների տիրացան Գորիսի սահմանային Տեղ գիւղի թիւ 1 դպրոցի տասներորդցիները (ուսուցչուհի` Լիանա Սարգսեան), երկրորդ մրցանակը ստացան Սիսիանի թիւ 1 դպրոցի աշակերտները (ուսուցչուհի` Գոհար Թադէոսեան), երրորդ տեղում էին Գորիսի Ակսէլ Բակունցի անուան թիւ 1 դպրոցի երեխաները (ուսուցչուհի` Գոհար Մկրտչեան): Դրամական պարգեւ տրուեց նաեւ Գիւմրիի «Պրոգրես» համալսարանի յենակէտային վարժարանի աշակերտներին (ուսուցչուհի` բ. գ. թ. Նելլի Կարապետեան):

  «Լաւագոյն աշակերտ» անուանակարգում դրամական պարգեւներ յանձնուեցին Նելլի Մարտիրոսեանին (Սիսիան), Անի Ամարեանին (Գորիս), Անահիտ Շեկունցին (Գորիսի Տեղ գիւղ):

  Մրցոյթին մասնակցող բոլոր աշակերտները նուէր ստացան Զարեհ Խրախունու «Հարցարան», «Մեսրոպատօն» քերթողական ժողովածուները եւ Գեղամ Կիրակոսեանի «Սասուն» պատմագիտական աշխատութիւնը:

  Աշակերտները ոգեւորուած էին. նրանք արեւմտահայ լեզուի եւ գրականութեան իրենց իմացութիւնը առարկայական դարձնելու հնարաւորութիւն ստեղծելու համար շնորհակալութիւն յայտնեցին Փարիզի «Մաշտոց» Հայ Լեզուի Պաշտպանութեան միութեանը, «Սփիւռք» Գիտաուսումնական Կենտրոնին, իսկ նուիրումով աշխատելու, գիտելիքներ հաղորդելու, խանդավառութիւն սերմանելու համար` իրենց ուսուցիչներին: Ուսուցիչները նոյնպէս խօսք ունէին ասելու. «Դասընթացի շնորհիւ մէկ անգամ եւս ուսումնասիրեցինք արեւմտահայ եւ սփիւռքահայ գրականութիւնը: Ծրագիրն օգնեց առաւել լուրջ կերպով պեղել արեւմտահայ չքնաղ լեզուի գանձերը: Աշակերտները շատ սիրեցին արեւմտահայերէնը եւ արեւմտահայ լեզուով մեզ աւանդուած գրականութիւնը, որի բազմաթիւ էջեր կարդացին բնագրով: Կ'ուզենայինք` այս ամէնը շարունակական լինէր...» :

  Թէեւ մրցոյթն անցկացուեց այն մտայնութեամբ, որ չկան պարտուողներ եւ յաղթողներ, սակայն աշակերտները եւս մէկ անգամ համոզուեցին, որ գիտելիքը ուժ է, որ գիտելիքի շնորհիւ կարելի է կողմնորոշուել, համարձակօրէն պայքարել եւ յաղթահարել փորձութիւնները:

  Աշակերտական հանդիպումը սոսկ մրցոյթ չէր. այն նաեւ Հայաստանի տարբեր մարզերում եւ մայրաքաղաքում բնակուող երեխաների ծանօթութեան, փոխշփման նպատակ ունէր: Այդ նպատակի իրականացման համար յաջորդ օրը կազմակերպուեց ուսուցողական-ճանաչողական բնոյթի զբօսանք մայրաքաղաքի դիտարժան վայրերում: